11 comentarii

Silvia scrie si deseneaza

Nu am mai avut de multa vreme timp sa pun din desenele Silviei. Si nici sa va spun ca scrie in continuare. Acum scrie proza fantastica si visul ei sa ajunga sa scrie drame. Am fost luni la sedinta particulara cu profesoara si a avut numai cuvinte de lauda. Scrie ca un copil de clasa a 6-a si citeste carti de copii de clasa a 9-a. Profesoara a zis ca asa povestiri scrise de un copil de clasa a 3-a nu a mai citit, desi e in invatamant de mai bine de 20 de ani. Stie ca Silvia vrea sa se faca scriitoare si a incurajat-o in acest sens.

Matematica nu e printre materiile ei favorite, dar a evoluat fata de semestrul trecut. Au teste in fiecare semestru, desigur cu operatii cu dificultati in crestere, care trebuie sa le rezolve contra-timp. Daca semestrul trecut avusese parca 9 operatii neterminate, acum a avut numai trei. Automatizarea operatiilor se simte, asta e scopul. Desi acasa nu lucreaza mai nimic…tot ce fac, fac in clasa. In plus, am aflat ca matematica se invata in…grup! Asa e sistemul aici, sa povesteasca intre ei cum gandesc o probelema, sa schimbe idei…

In martie au primele teste nationale. La suedeza si matematica. Fiecare materie cuprinde undeva la 7-8 teste, de dificiultati diferite, iar la matematica au inclusiv teste in grup.

A mai laudat-o ca stie sa vorbeasca in public, au avut primele prezentari in fata clasei. Silvia a facut o prezentare despre Bufnita polara, o sa vedeti prezentarea intre poze. Am adaugat ca ma bucur ca ei incep atat de devreme cu prezentarile, ca eu invat acum la 40 de ani cum se fac…si ca e cumplit de greu!

Va las in compania desenelor.

513

512

511

510

509

508

507

506

505

504

107 (2)

503

11 comments on “Silvia scrie si deseneaza

  1. Bravo Silvia! te rog sa ii transmiti. Eu am mai zis ca are mare talent la desen, ai o artista……
    A venit Mos Nicolae la ele?

    • Multumim, am sa-i transmit sambata cand ajung acasa🙂. Da, are talent, ii place…visul ei este sa isi ilustreze singura cartile. O face si acum, dar de mana.🙂

      Da, a venit Mosul, cum nu? Cred ca e ultimul mos asa Mos adevarat…ca deja Silvia incepe sa aiba banuieli serioase si n-o mai putem duce cu zaharelul. Cred ca vrea ea inca sa creada, ca nu zice pe fata nimic, dar ne da de inteles ca stie🙂. La voi cum e? Mai credeti in Mosi? Sunt sigura ca si la voi a venit cu daruri frumoase!

  2. Uitasem ca a crescut. Eu inca imi inchipuiam ca este la gradinita, in ultimul an.🙂
    Felicitari pentru talentele ei deosebite si mai ales pentru perseverenta – destul de des copiii renunta la astfel de lucruri pentru joaca, iar in ultima vreme pentru „net”.
    Intrebare : nu am inteles, la ce se findeste motanul care nu are pofta de mincare ?

  3. Felicitari Silviei! Este extrem de talentata! Iar sistemul educational de aici o incurajeaza si o ajuta enorm fara costuri suplimentare cum trebuie sa faci in Romania daca descoperi ca ai un copil talentat si vrei sa-l sprijini. Este fantastica, intr-adevar!

    In ceea ce priveste matematica studiata, interpretata, analizata in grup, am descoperit-o si eu de curand, de cand sunt studiehandledare pentru o fetita romanca si o asist la orele de matematica🙂 Detest matematica dar de cand cu postura de adult-translator si indrumator intr-ale matematicii, incerc sa nu mai activez aceasta ura fata de materia asta si sa ma incadrez in peisajul povestitorilor suedezi intr-ale calculelor🙂 A fost o revelatie, crede-ma! Nu credeam ca se poate „filozofa” atat pe marginea celor patru operatii matematice de baza🙂

    Referitor la Mos Nicolae, fetita de care povestesc are 9 ani si m-a surprins miercuri cu faptul ca Mos Nicolae nu exista pentru ca numarul portocalelor din fructiera obisnuia sa se imputineze direct proportional cu numarul celor care apareau in ghetute🙂🙂🙂 In schimb, Mos Craciun exista cu adevarat, vine de la Polul Nord pe 25 decembrie, cu sania si coboara pe horn🙂🙂🙂 Mai mult nu mai zic! Te las sa le digeri cum se cuvinte🙂 Pupici multi!

    • Pai sa mai zici Gabi! Eu astept de multa vreme posturi noi in blogul tau, ce zici? N-a venit momentul sa stergi praful?🙂 Chiar as vrea sa stiu mai multe din punctul tau de vedere, mai ales ca acum ai contact si cu scoala si mai ales exact cu clasa de varsta Silviei. Te pup!

      • Of, stiu eu? Teoretic imi place sa scriu si as avea ce, dar… Cand e sa ma apuc de scriu, ceva ma retine. Inca ma mai lupt cu incertitudinea, sechelele traumelor avute etc. O sa incerc sa mai astern ceva randuri ca prea mult praf pe blog strica😦 Pupici si bafta multa la scoala!

  4. Te asteptam cu drag in ajunul sarbatorilor sa ne povestesti mai multe, sa-l asteptam impreuna pe Mos Craciun!🙂

  5. Deseneaza foarte bine fetita ta. Eu nici la 40 de ani nu sunt capabila sa fac un scaun. :))

Lasă un răspuns

