13 comentarii

excursie cu clasa, fara parinti :)

A fost si excursia la Stockholm, excursie de studii cum s-a numit. Foarte obositoare dar pe atat de interesanta. Nu faptul ca am fost cu cateva colege, cu care oricum nu am socializat mai mult decat de obicei ci faptul ca am vazut cum se lucreaza in Clinica de genetica (partea de laborator) si la SMI. Foarte interesant studiul cromozomilor nu numai in bolile genetice ci si in cancerele de sange. E un domeniu fascinant si mi-ar fi placut sa lucrez in asa un loc daca as fi si pe Gotland.🙂

La SMI cel mai interesant a fost cursul de parazitologie si prezentarea laboratoarelor de maxima securitate P3 si P4 unde se studiaza cele mai periculoase virusuri din lume: Ebola si Congo, plus bacterii ca de ex. Antrax. Laboratorul P4 e singurul din tarile nordice si deserveste toata zona. In acest laborator se intra si se iese in conditii cu totul si cu totul speciale, in acel costum de cosmonaut pe care l-ati vazut in filme, ca in fotografia de mai jos:

Costumele sunt super izolate pentru ca ccc corpul sa nu vina in contact cu ele, se leaga la sistemul de aer al laboratorului, la randul lui foarte filtrat si controlat. Aerul (filtrat si circulat tot timpul) intra in costum si corpul e astfel protejat de contactul direct cu costumul. La iesire e un intreg protocol de spalare chimica. Costumele sunt controlate inainte de fiecare folosire, sa nu existe fisuri, gauri, etc.

Dar vizita a insemnat si putina relaxare, desi am ajuns super epuizata acasa azi noapte si am avut examen azi de la ora 8. Am avut cateva ore seara de marti la dispozitia noastra si eu cu Karolina am mancat bun, am fost la un ceai si o semla ca a fost ziua lor chiar marti si am admirat Sergels Torg din cafeneaua Panorama. Apoi am fost la film, am vazut Flight. Vi-l recomand, Denzel Washington face un rol foarte bun.

Iar eu imi continui numaratoarea inversa, AMR 1 saptamana de maine!!!!

Un we frumos sa aveti, va las cu cele trei fotografii facute in Stockholm🙂.

stockholm 1

stockholm 2

stockholm 3

13 comments on “excursie cu clasa, fara parinti :)

  1. Bravo, chiar ca suna bine vizita de studii la Stockholm. Iti tin pumnii pentru saptamana ramasa si nu numai! Esti super tare cum reusesti sa imbini utilul cu placutul si mai ales sa faci fata ritmului de studiu. Din cum povestesti, pare lätt som en plätt lol Pacat ca in realitate nu e chiar asa. Dar indiferent cat de greu e, conteaza ca mai ai foarte putin si vei fi acasa cu ai tai pentru picul ramas. Pupici

    • Da, sunt cam la capatul puterilor, azi am fost nevoita sa dorm cateva ore la pranz, n-am mai facut asta de foarte multa vreme. Tot ce ma tine pe linia de plutire e ca zilele se scurg…si ca va mai trece ultima saptamana. Scoala e cam gata…dar cursul asta ultimul a fost de genul: daca treceti sunteti cei mai cei si meritati diploma. A fost horor de aglomerat, intr-un ritm diabolic…de fapt ritmul a urcat constant de la un curs la altul si a atins apogeul acum. iar vizita la St a pus capac…mai e maine si apoi avem saptamana dinainte de examen, de invatat numai.

      O sa fac eu o recapitulare cand va veni vremea, acum sunt prea stoarsa sa mai pot face altceva decat scrie ultimul raport de laborator, sustine prezentarea de maine si invata pentru examen…Te pup cu drag.

  2. Curaj!Mai ai putin,sigur va fi bine.Rasplata pentru efort va veni si va fi o bucurie nu numai pentru tine ci si pt. cei de acasa care sigur au incredere ca vei reusi iar fetele,fetele stiu ca „mami trebuie sa fie cea mai buna”

  3. Ma bucur ca a fost interesant la St.Sfarsitul studentiei deja e asa de aproape ca poti prinde cu mana daca te intinzi bine:))
    Spor la invatat si bafta la examen!!!!
    Te pupi

    • Oh da…e la cateva zile distanta…iti dai seama mami, acum merg acasa si cand ma intorc, mai am…4 zile! A cincea n-o mai socotesc, e examenul si plec acasa!!!! De tot!!! Pupi si eu.

  4. Un weekend placut si relaxant sa ai!

  5. Mie nu mi-a placut Flight😦 Dar deloc, Washington imi place foarte mult, dar nu mi-a placut subiectul, nu mi-a placut personajul, nu mi-a placut regia.

  6. Am fost la Stockholm in urma cu vreo 10 ani si tare putin imi mai amintesc asa ca poti pune si mai multe poze
    Mi se pare grozav jobul tau!

Lasă un răspuns

