2 comentarii

ce mai fac fetele

Nu am mai scris de mult de fete, in timpul scurt petrecut acasa aflam mai nimic despre ce fac pe la scoala si in timpul liber. Saptamana trecuta a fost de acomodare, mi-am reintrat in ritmul zilnic trezit dimineata-mers la laborator-venit acasa si trebaluit. Saptamana asta a fost speciala insa. Am ramas dupa atata vreme singura acasa cu fetele, Ovi a fost pe continent la un curs. A trebuit sa ne organizam, dimineata sa mergem pe jos la scoala, dupamasa sa venim pe jos acasa, sa mergem la cumparaturi, la cursul de calarit cu autobuzul si pe jos, am fost tare ocupate. Insa am stat mult cu Silvia in primul rand si am aflat povesti multe de la scoala, ce invata si ce probleme are cu colegii …ce dor imi era!

Asadar, scoala merge bine. Surprinzator, desi nu credeam ca metoda de invatare a tablei inmultirii aici in Suedia (nu memoreaza deloc automat, merg incet cu adunaru repetate si exerseaza mult, pana se fixeaza rezultatele) va da rezultate. Si chiar daca a durat ceva, cam un an jumate, roadele incep sa se vada. De la inmultit (adunat repetat) pe degete si facut un exercitiu in 2-3 minute, de imi venea sa imi iau campii si o tot rugam sa invete tabla inmultirii cum am invatat-o noi la scoala, a ajuns sa faca inmutiri automat, in 5 minute cateva inmultiri.
Silvia invata acum istorie, sunt la Epoca fierului si vor trece la vikingi in curand. La religie au invatat despre mitologia nordica si ne da clasa, acum invata religiile actuale, in paralel. Imi povesteste acasa niste lucruri de care eu nu am auzit. In plus, aici nu au lectii acasa, nu invata nimic acasa, tot ce imi povesteste e din clasa. Citesc, se uita la filme multe, filme documentare sau facute special pentru scoli. Nu invata lectii cum eram noi obisnuiti, nu li se toarna nimic in cap. Silvia are memorie buna si ii place, retine multe si ne povesteste acasa. Lectii acasa primesc la matematica si la citit, suplimentar. Apoi au un caiet tip cu niste teme tare simple. Dar noi ne jucam de-a matematica mereu, cand mergem la cumparaturi. De citit e in avans mereu fata de colegi, acum citeste carti de nivel de copii de cl. 6-a, 7-a. A dorit chiar si un roman politist pentru adulti, pe care il citeste cu placere. La engleza e avansata, primeste mereu de lucru in plus la clasa fata de restul colegilor. Se uita la filme la care numai ea si inca doi colegi inteleg. Dar ce imi place tare mult sunt activitatile manuale pe care le fac. Le-am descoperit de fapt cand a inceput Diana scoala aici…un semestru au facut activitati in lemn, o sa va arat zilele ce urmeaza ce a lucrat Silvia. Acum au inceput activitatile de cusut, stiu doar ca face o fata de perna, e inca in lucru, dar cand va fi gata o va aduce acasa. La muzica invata compozitori, asculta muzica simfonica, opere…vine acasa si ne solicita atentia si ne pune intrebari ce ne duc la colectia personala sa ne reamintim compozitori si arii cunoscute. In curand vor da teste nationale la matematica si suedeza, speram sa se descurce cu succes. Multe din teste la varsta lor se lucreaza in grup.

Diana va avea si ea in curand teste nationale la matematica. Primul an de liceu nu a fost usor, trecerea nici aici nu e lejera, cerintele si exigentele sunt mai mari. Deocamdata le-a facut fata cu brio, stie sa se organizeze si sa invete. Mai greu a fost cu alegerea specialitatii pentru urmatorii doi ani. Pentru ca nu stie ce vrea sa se faca. Inclina spre Stiinte Sociale dar pana la urma a ales sa ramana la specialitatea pe care e acum, Stiinte Sociale cu specialitatea Stiinta comportamentului. Invata psihologie, istorie, stiinte sociale si deloc chimie, fizica sau biologie. Da, o sa fie un adult care nu va sti multe formule chimice, fizica sau anatomie, decat cat a invatat pana inclusiv a 9-a. Pentru ca efectiv nu au cand sa mai invete si astea…au nevoie sa si respire, au timp si sa isi traga sufletul intre doua teste sau prezentari, desi au avut saptamani pline, cu teste unul dupa altul. Deocamdata are calificative bune si foarte bune, nu am de ce sa ma plang.

Astea fiind zise, am sa revin mai des asupra scolii suedeze si a ceea ce fac fetele la scoala. O sambata frumoasa!

2 comments on “ce mai fac fetele

  1. N-ai mai scris de atit de multa vreme despre fete incit ne-ai lasat muti de uimire! Nici un comentariu pina azi! :)))

Lasă un răspuns

