14 comentarii

carti clasice vs carti electronice

Mi-am instalat si eu programele de citit carti electronice pe telefon si pe computer, mi-a fost tare de folos cata vreme am calatorit, citeam pe vapor sau pe autobus, chiar imi placea. Dar de cand nu mai calatoresc, nu mai am timp sa citesc pe telefon sau computer. Am mai luat mobilul in pat si am citit asa, dar merge cam greu. La computer nu am chef sa citesc acasa. As sta in schimb cu mare placere cu o carte in mana. Nu ca nu am carti clasice ce sa citesc, dar am inceput cartea ce o vedeti in dreapta, am cumparat-o in format electronic si desi imi place, nu mai reusesc sa avansez. M-am hotarat sa o imprumut de la biblioteca, sa o pot termina.

Nu, nu am suport electronic de citit, are Ovi si el citeste seara asa, cred ca e mai usor de citit pe o tableta. Dar eu nu vreau…vreau sa citesc o carte, carte. Sa am senzatia aceea faina cand o tii in mana, cand ii dai paginile si cand o pui seara pe noptiera.🙂

Voi ce preferati? Clasic sau electronic?

14 comments on “carti clasice vs carti electronice

  1. Clasic!!!! Clar!!😉 Altfel ma dor ochii,si e naspa.

  2. La mine nu e numai asta, ci nu ma atrage…si imi lipseste sa citesc. Dar daca in calatorii era OK, acum acasa vreau ca inainte🙂. Clasic!

  3. buna Mihaela si sa-ti mearga condeiul in ,,casa'' cea noua ca si-n cea veche!
    Merge si cu un si cu alta. La computer nu-mi place sa citesc, am facut-o un timp dar gasesc ac este incomod. asa ca mi-am luat un e-book reader. Vaaai ce bine a fost sa poti citi cu lumina stinsa :)) Si-n plus poti sa o porti cu tine unde vrei, ca pe orice carte. Dar… o carte cu pagini de hartie care au miros e altceva!
    Eu, din pacate, nu mai am timp de romane, cartile mele sunt cele de scoala. (dupa cum stii) Mai citesc doar ziarele.
    dar mi-am promis ca atunci cand voi termina scoala o sa ma apuc sa-mi reconstruiesc o biblioteca : ))
    P.S. sunt Ileana dar nu stiu cum sa aleg tipul de comentator …

  4. Multumesc Ileana!

    Da, as zice si sotul, ca nu se compara un reader cu un computer…ma mai gandesc🙂.

    Spor la invatat! Sa stii ca nici eu nu aveam timp de citit o vreme, abia de cateva luni incoace am reinceput sa citesc, mereu eram si eu cu cartile de scoala, stiu cum e.

    Te pup, trevlig helg!

  5. De citit pe oriunde e bun telefonul. Am citit câteva cărţi aşa.
    În tihna de acasă, printre cearşafuri leneşe, merge o carte clasică.

  6. Exact! Asa cred si eu.🙂

  7. Eu le alternez. Am citit citeva carti de pe mobil, in pauze, la serviciu, iar e-reader-ul si tableta barbatului le folosesc in vacante dar si acasa. Desigur, n-am renuntat la cartile clasice (daaa … mirosul acela…), insa in ultima vreme nu mi-am mai cumparat, le-am gasit cam pe toate pe net. Ok, mai putin cele in limba romana, ultima achizitie fiind volumul lui Tudor Chirila.
    Acum daca e sa compar e-reader si tableta, as alege-o pe cea din urma. Nu stiu exact de ce, dar nu prea m-am impacat cu readerul meu, in schimb cu tableta n-am absolut nicio problema. In concluzie, n-am foarte mari obiectii pentru nicio forma de lectura, de citit sa fie, si slava domnului ca este!
    Lectura placuta tuturor!

  8. Super daca poti citi asa. Acum intreb si eu prosteste, ca un necunoscator: care e diferenta intre un reader si o tableta?

  9. Pai in principal e vorba de ecran. La tableta e color, iar e-reader-ul foloseste ceva gen e-ink, sau daca vrei, hirtie electronica, prin urmare, daca iti bate soarele pe e-reader n-ai nicio problema spre deosebire de tableta pe care nu mai vezi nimic. Ce m-a suparat pe mine a fost faptul ca pentru e-reader trebuie sa schimb formatul documentelor si, de exemplu, daca am carti scanate, le vede foarte prost, pe cind tableta mi le reda fidel si e mai usor de manevrat (marit, micsorat pagina respectiva) din punctul meu de vedere (vorbim cu o atehnica aici, da? :)) )

  10. Mersi mult de lamuriri, sunt cam paralela cu tehnica moderna, in unele directii🙂. Adica folosesc ce mi se pare ca e musai, multa vreme am fost impotriva telefoanelor smart dar pana la urma n-am avut incotro, era comod sa am net pe telefon cand eram departe de casa, sa citesc, sa am acces direct la contul din banca🙂. Dar mai departe nu am mers, ma coplesesc cate unele🙂.

  11. Eu prefer cartile din hartie, nu imi plac e-reader-ele, imi place sa cumpar carti, sa le depozitez in biblioteca mea improvizata, imi place mirosul lor de nou, imi place sa stiu ca le pot lua intotdeauna din dulap, nu acelasi lucru se intampla cu un e-reader sau telefon sau calculator (unul dintre ele poate sa nu aiba baterie la momentul in care vreau sa citesc). Asa ca merg pe varianta clasica, desi ma atrage si un e-reader dar pretul lui mi se pare exagerat, mai bine cumpar cartea :)) Pupici

  12. Daaaa, nimic nu se compara cu alegerea unei carti din biblioteca, cu mirosul proaspat (sau statut) al paginilor…

    Cred ca per total, la noi compenseaza costul tabletei+carti electronice cu pretul cartilor. Dar farmecul nici pentru mine nu e acelasi.😉

  13. La calculator nu-mi place dar o carte in mana sau pe Kindle da. Dar vorba cuiva mai sus, am pus pe Kindle carti dar nu apuc, tot pentru scoala citesc. Am apucat sa citesc pe Kindle niste pdf-uri dar alea tot pentru scoala erau:)))
    Oana_B

  14. Kindle la noi nu e valabil, nu se poate folosi. Da, stiu cum e cu cititul pentru scoala, in doi ani am citit carti numai in vacanta, vara :)). Acum as avea mai mult timp, mai ales seara inainte de culcare, cand nu pot sta cu computerul in brate in pat, iar cu telefonul…e nasol de tot.

    Sotul are I-pad si se impaca excelent, el citeste in pat. Eu sunt sceptica daca mi-ar placea…trebuie sa o imprumut pe a lui sa vad…

Lasă un răspuns

