11 comentarii

lucrarea de diploma p.2-a

Asadar vinerea trecuta am prins curaj ca pot sa iau sange, desi aveam o singura experienta „la activ”. Fiind reusita, aveam 100 % reusite🙂. Nu eram chiar sigura ca pot face asta la mai multe persoane. Speram ca lucrurile se vor rezolva, ca va veni cineva sa imi spuna ca face cu drag in locul meu…:). 

Joi dupamasa am fost la o petrecere cu colegii. Mai bine zis colegele si un coleg. Suntem majoritatea femei, avem si 3 colegi dar a venit numai unul. Mai multe colege printre care si sefa de laborator, mi-au zis ca vor sa ma ajute si sa imi dea sange pentru studiul meu. Vineri am luat la colega de care va spuneam. Tot weekendul am stat cu gandul cum sa rezolv cu un loc unde sa pot sa iau sange sau la cine m-ar putea ajuta. Toata lumea din laborator (exceptie 2-3 persoane si cei de pe microbiologie) stie sa ia sange, va spuneam ca se lucreaza prin rotatie pe aparate si prelevarea de sange e unul din ele🙂. 

Singura solutie care mi-a venit a fost ca as putea sa folosesc una din camerele de la prelevare dupa ora 16, cand se inchide si nu mai sunt pacienti. Luni la ora 15 a venit sefa de laborator sa imi spuna ca nu poate ramane mai mult dar ca in ziua urmatoare va ramane si ca voi putea sa ii iau sange. Deja imi era clar ca nu aveam alta sansa decat sa prelevez eu. 

Marti deja s-au anuntat multe colege ca vor sa ma ajute, am zis la toata lumea ca dupa ora 16, am pus un anunt pe usa de la fikarummet (camera de pauza de cafea, unde se strange lumea sa bea cafea si sa socializeze). La pauza de la ora 14 o colega vine cu ideea ca marti si joi banca de sange (e in cadrul laboratorului) inchide la ora 12 si ca as putea folosi unul din scaunele-pat pe care stau donatorii. Zis si facut! Mi-am luat eprubetele, colegele de acolo m-au ajutat cu  „instrumentele”: banda elastica pentru staza, ace, tampoane, solutia dezinfectanta, manusi de unica folosinta, plus masuta pe care o folosesc si ele in care erau altele necesare: tampoane sterile, bandaj elastic si lipicios, plasturi. 
Si am inceput. Colegii veneau ca pe banda la intepat, s-au facut 12 in total! Ultima a fost sefa de laborator, ca norocul ca imi facusem „mana” pe cei dinainte si a mers ca uns. Pe un singur coleg l-am intepat de doua ori, nu stiu de ce in mana dreapta nu am reusit, dar in stanga a mers excelent. M-au laudat ca nu le vine sa creada ca nu am luat sange pana acum, ca am mana tare usoara, ca nu au simtit nimic…iar mie nu imi vine sa cred ca am facut asta. E clar ca ma voi roti si la prelevare cand voi incepe sa lucrez, iar mie chiar a inceput sa imi placa! 

Aparatul cu care lucrez e unul nou-nout, acum invata lumea pe el, inca e sub supraveghere. Arata asa:

Il cheama Sysmex XN-2000 si e unul din cele mai moderne aparate pentru analiza sangelui. In mai putin de 1 minut se analizeaza hemolucograma. Metodele prin care analizeaza sunt mai multe, v-as povesti despre ele dar nu stiu daca intereseaza si nu stiu daca as putea sa spun in romana🙂. 

Asa ca o sa trec mai departe si o sa va spun ca am pana acum 22 de persoane de la care am rezultatele analizelor. Azi l-am intepat si pe Ovi, am fost mandra de mine. Cred ca si el🙂. Am facut tabele, cu rezultate pe fiecare parametru. Maine si luni mi-am luat liber, sunt propria-mi sefa acum.🙂 Marti vine indrumatorul meu de la Stockholm si vom dicuta daca sunt suficiente probele, initial a fost vorba de circa 30. Iar apoi sa trec la calcule statistice, la tras concluzii si la discutii. 

Cand o sa stiu mai multe, o sa revin asupra subiectului.🙂

11 comments on “lucrarea de diploma p.2-a

  1. 22 deja?
    nu merge ca aici, sa dai o bere pentru o eprubeta :D?

  2. da, am avut de la 7 persoane pacienti, m-au ajutat cu atat tipele de la prelevare, una din persoane am fost eu.🙂 Restul le-am luat eu. Una vineri, 12 marti, 2 azi.

    neee, n-am auzit pe nimeni cu beri pe aici. bautura e scumpa a naibii!🙂 O sa le duc mai incolo un tort la serviciu, asa sarbatorim noi, cu torturi :)). Chit ca o sa manance toata lumea.🙂

  3. Dupa ce i-am torturat intepandu-i, o sa ii torturez cu tort🙂.

  4. hai mai, la ce bunatati faceti voi fetele acasa… m-as lasa torturata cu ce vrei tu, ace, prajituri, nu conteaza:))

  5. Good job!!
    Nu ti-ai pus o masca cu Dracula?:))) asa de gluma:))

  6. semnat: Oana_B

    grrrr…ce ma 'nerveaza google asta ca ma pune sa ma loghez. imi placea wordpress:))

  7. Ce ma regasesc in blogul si povestile tale de scoala. Ma ajuta sa ma concentrez la propunerea de dizertatie dupa care urmeaza selectarea participantilor. Eu nu am scris in viata mea o disertatie asa cum cer astia pe aici. Cand trebuie sa predai lucrarea, cate cuvinte trebuie sa aiba?
    Mihaela

  8. Cioc! Cioc! E voie? Bine te-am gasit in casa noua! Numai noutati la tine, sa ai parte de un inceput de drum insorit, cu multe sperante si bucurii pe masura lor! Pune-l pe Sysmex la
    treaba!Bafta multa!

  9. :))) am uitat de Dracula in momentele acelea🙂.

  10. Pentru lucrarea de diploma nu exista limita de pagini (la cuvinte nu am avut limita decat la abstractul lucrarii, max.250) sau cuvinte. Mult succes!

  11. Irina, bine te-am regasit!🙂 Treaba merge ca unsa deocamdata, Sysmex e cuminte si isi face treaba cu sarg. Sa vedem ce mai urmeaza.🙂

Lasă un răspuns

