Lasă un comentariu

sateliti

Cat sunt copiii mici, noi parintii, gravitam in jurul lor ca niste sateliti. Mereu in preajma lor, incercam sa le „crestem” aripi sa poata zbura. Incet incet se desprind de noi, isi croiesc propriul drum.

Imi amintesc cum zicea mama cand plecam noi in vacante, ca e atat de goala casa fara noi! Si cum totul se petrece in cerc, retraim vrand-nevrand trairile parintilor nostri.

Ce e bun in asta? Copiii isi intind aripile. Stiti puii de barza care invata sa zboare? Cum stau ei in cuib si dau din aripi? Ei bine, la noi deja a trecut etapa asta, am „ars-o” cum se spune. Deja puii nostri zboara in cercuri domoale in jurul cuibului. Inca stau aici, ca e cald si bine, sau poate nu mai e asa de bine ca si cum era pe la 3-4 ani…dar inca e cald. Inca au nevoie de aer sub aripi, au nevoie sa se aiba aripi mai puternice, pana isi vor lua zborul.

Si ce mai e bun? Realizam ca reincepem cumva sa traim si noi pe picioarele noastre. Da, da…nu radeti. Pana acum traiam prin ei. Dimineata primul gand era: s-au trezit? Au mancat? S-au imbracat? Apoi pregatiri de mers pe undeva, ei erau mereu in prim-plan. Daca ieseam seara undeva, trebuia sa tinem cont de placerile lor, de ceea ce isi doreau ei mai intai. Noi ne multumeam cu ce isi doreau ieri.

Da, aseara a fost prima data, dupa muuuulti ani cand am fost numai noi doi in oras. Sa luam cina. S-a mai intamplat sa luam pranzul in cate o zi libera. Am mers unde am vrut noi, nu unde au vrut copiii, n-am mai tras la sorti sau sa vedem unde vrea majoritatea, daca copiii voiau in locuri diferite.

Si incepem sa ne reobisnuim. Eu cu el. El cu mine. Fara copii.

Lasă un răspuns

