26 comentarii

absolventa!

Cu aventuri, dar nu mai conteaza. Totul e bine cand se termina cu bine. O sa scriu ce s-a intamplat imediat.

Dar mai intai vreau sa spun ca probabil blogul nu va mai fi la fel de interesant. Nu vor mai fi drumuri, plecari de acasa, va fi in continuare o viata calma, linistita, langa ai mei dragi, ACASA! E ultimul meu drum in Kalmar, ultima zi maine cand avem ceremonia de absolvire. Nu imi va lipsi nimic, in afara de libertatea pe care o aveam. Caci sa lucrezi 8 ore si sa ajungi acasa unde te solicita copiii si sa mai gasesti timp de toate, nu e acelasi lucru cu 3-4 ore la scoala si apoi liber, intr-o camera de camin. Dar nu. Nu-mi doresc libertatea aceea. Am avut-o si nu era nimic frumos in ea. Pentru ca orele acelea libere le voiam impreuna cu sotul si copiii mei. Ceea ce nu puteam avea.

Acum despre cum era sa nu absolv acum, desi m-am pregatit intens pentru a sustine lucrarea, pentru a fi oponent la lucrarea unei colege. Cum am zis intr-un post anterior, trebuia ca luni sa fiu oponent si azi sa prezint. Duminica dupamasa trebuia sa plec de acasa. Insa dimineata, in ziua de duminica, m-am trezit ca mi-e tare rau. Atat de rau incat imi venea sa vomit, ceea ce am si facut…apoi nu mi-a fost deloc mai bine ci dimpotriva. Toata ziua am zacut in pat, n-am putut manca nimic si la ora la care trebuia sa iau vaporul, eram ca o leguma. I-am scris profesoarei examinator si i-am spus ca nu pot nicicum sa fiu prezenta luni sa fiu oponent, incerc sa ma fac bine pana luni dupamasa cand pleaca urmatorul vapor, sa pot prezenta lucrarea. Mi-a raspuns ca nu stie ce se va intampla cu oponentul, dar daca nu pot prezenta marti, urmatoarea data va fi la inceputul semestrului de toamna, la sfarsit de august/inceput de septembrie. Am dezactivat rezervarea pe prima noapte la hotel, noroc ca alesesem un hotel unde se poate face asta, cele mai ieftine nu au posibilitatea astea si atunci platesti chiar daca nu poti veni. Parca as fi avut o presimtire…Am reusit sa schimb si biletul de vapor de duminica pe luni, eram hotarata sa nu pierd prezentarea.

Luni m-am simtit deja mai bine, am reusit sa mananc ceva si am dormit cat am putut de mult. Am reusit sa ma ridic din pat, sa imi vad de treburi prin casa. Am primit email de la profa examinator ca ccc colega mea la catre trebuia sa fiu oponent a acceptat sa prezinte marti, ultima, pentru ca nu se putea baga in fata altei colege. M-am bucurat enorm, e o colega care nu a reusit sa termine anul trecut si am avut-o numai la ultima materie cu noi (acum in anul trei) si acum la lucrarea de diploma. Abia ce am schimbat cateva cuvinte cu ea. A fost tare tare de treaba ca a inteles.

Azi a fost de la agonie la extaz. Agonie a fost inainte, am avut emotii mari de tot (sunt o fire emotiva si vad ca n-a scazut deloc cu varsta…). Eu trebuia sa prezint de la 11.15 dar s-a lungit la colega dinainte, am prezentat la 11.30 si s-a prelungit si la mine pana la 12.30. Discutiile au fost foarte interesante. Am primit laude, lucrarea a fost apreciata si indrumatorii mei vor sa o publicam si sa continuam cercetarea eventual. Nu stiu daca am dispozitie catre asa ceva…dar nu se stie niciodata.

Acum stau. Singura in camera de hotel. Afara e frumos, m-am plimbat vreo doua ore, dar sunt tare obosita si m-am retras in camera.

Maine e ceremonia dimineata. Eu voi fi cu valiza dupa mine caci va trebui sa eliberez camera. Apoi ma voi invarti prin oras, o sa mananc pranz cu Karolina probabil. La ora la care eu voi pleca, colegele mele se vor intalni sa petreaca. Nu am putut ramane inca o noapte, desi mi-ar fi placut. Dar maine si poimaine e liber la noi, joi e ziua nationala a Suediei. Toata lumea e libera, iar eu as fi fost singura aici in Kalmar.

Ce mai e acum? Mai am de corectat la lucrare, observatiile examinatorului si oponentilor (student si profesor). Dupa ce e corectata si aprobata de examinator, se posteaza pe portalul DIVA. Apoi se trimite in Växjö la tiparit, facultatea plateste pentru un exemplar pe care il vor avea ei in arhiva. Daca doresc, pot plati si pentru un exemplar care sa fie al meu.

Iar peste exact 12 zile vom fi pe drum spre concediul din vara asta! Nimic mai mult!

26 comments on “absolventa!

  1. Chiar ca totul e bine cand se termina cu bine! Ce ghinion sa te simti rau chiar pe ultima suta de metri, dar Murphy vegheaza mereu, cum imi place mie sa spun🙂😦 Au fost multe peripetii si variate, trebuie sa recunosc, totul felul de piedici peste care ai trecut cu fruntea sus. Felicitari! Sunt tare mandra de tine! Parca am mai spus-o de cateva ori, nu? Pupici multi🙂

  2. Cu cata emotie ti-am citit postarea asta. Mai ales ca tin minte cum scriai la inceputurile studiilor in Suedia si cum te gandeai ca poate totusi vor trece repede anii.
    Felicitari!

  3. Multumesc Gabi! Da, au fost multe peripetii, visam la ziua asta de cand am inceput dar am pus mereu in balanta ca pentru mine nu e deloc la fel ca si pentru fetele tinere, fara familie si naveta, ca oricand se poate intampla ceva care sa dea peste cap totul. Dar uite ca am avut noroc si de fiecare data Murphy s-a dat batut🙂.

    Azi colega mea care mi-a fost oponent m-a facut sa mi se scalde ochii in lacrimi: mi-a zis ca atunci cand a ajuns la Tackord la lucrarea mea a realizat cat de mult am tras eu si cat de greu mi-a fost. Uite pun aici ce am scris ca tu intelegi: „Jag vill tacka min externa handledare, min interna handledare, personalen på avdelningen för klinisk kemi i Visby, de personerna som deltagit i studien. Jag vill tacka också min man Ovidiu som har varit min bästa uppmuntrare under dessa tre år och mina döttrar Diana och Silvia för förståelse. Tack för allt stöd och handledning jag har fått.”

    Multumesc de cuvintele frumoase. Eu inca nu realizez ca a trecut totul, sunt ca in transa…Pupici back!

  4. Multumesc Oana. Da…chiar nu stiu daca credeam cu adevarat ca pot sa trec peste toate, au fost momente cand am fost gata sa renunt…desi au trecut repede anii, a fost greu. Nu cred ca as repeta experienta…sau poate da?🙂 Eh, daca ar fi la fel, as repeta-o. Cu siguranta!
    Dar e ultima scoala pe care o fac, asta e sigur!🙂

  5. Felicitari si din partea noastra! Un exemplu de urmat pt mine cel putin! Te imbratisez cu drag si multe, multe felicitari! Monica

  6. Multumesc mult Monica! Sunt sigura ca va veni o asemenea zi si pentru tine. Va pup!

  7. Mda…..m-as mira🙂 Momentan lucrez la ISS – firma de curatenie la spital….deci pe aprope :))

  8. Felicitari din inima! Ma bucur enorm de mult pentru tine, te urmaresc de mai mult de un an jumatate si am parcurs aproximativ cu tine toata aventura ta prin scoala🙂
    Felicitari din nou, si sper sa mai postezi pe blog chiar daca tu consideri ca nu e interesant, sunt oameni printre care ma numar si eu ce abia asteapta sa vada o postare noua.
    Te pup cu drag, Alexandra🙂

  9. A, io nu ma refeream neaparat in domeniu, ci la o zi in care sa fii si tu absolventa. La ce iti doresti mai mult! Nu dispera, toate la randul lor. Bafta multa!

  10. Multumesc Alexandra! Chiar ca ai fost cu mine aproape toata scoala, ma bucur sa citesc ca sunt si cititori din umbra, fideli. Poate doar o sa iau o pauza, pana vor incepe la munca lucruri interesante. Te pup si eu!

  11. M-a emoționat povestea ta. Încă o dată felicitări și la mai mare!
    Vacanță plăcută!

  12. Sunt tare fericita pentru tine:).Sunt sigura ca din cauza emotiilor mari ti-a fost rau duminica dimineata,dar bine ca ai avut parte de persoane intelegatoare si au acceptat modificarile programului sa poti participa si la partea de oponent….
    Sigur ca nimic nu e usor in viata dar cu ambitie ai reusit sa treci peste toate greutatile si ai reusit sa-ti gasesti puterea sa nu abandonezi lupta nici cand ti-a fost cel mai greu…bravo scumpi:)
    Te pup si te imbratisez

  13. Absolvire cu peripetii🙂 Emotiile astea te-au sabotat, bine ca totul s-a terminat cu bine:)
    Felicitari!!! Eu sper sa scrii ca si pana acum si de la munca ta si altele, am citit chestii foarte foarte interesante aici de la scoala, chiar ma gandeam ca mi-ar placea sa citesc cartile pe care le-ai studiat, numai ultima cea cu diabetul am gasit-o pe Amazon, restul n-am fost inspirata sa le caut lol.
    Felicitari inca o data!!! xoxo

    Oana_B

  14. Te felicit inca o data! Ai vazut? Ai reusit! cei trei ani luuuungi s-au terminat. Ma bucur enorm pentru tine si-ti doresc numai liniste si lucruri frumoase in viata!
    Esti un exemplu pt fetele tale : ))(si nu numai!!)
    va pupam cu drag!

  15. Bravo! Felicitari! Asta e prima,a doua facultate? Sa studiezi cu copii acasa mi se pare greu, ma mai batea si pe mine un gand de o a doua,dar ma lasam pagubasa stiind ca n-as fi fost in stare sa invat pentru vreun examen cu harmalaia din casa.Ii apreciez pe cei ce studiaza cand au copii acasa,mai aveam o prietena aici,se apucase de colegiul de asistente la 35+ de ani,cu 2 copii,dar si bucuria absolvirii e probabil dublata,sau altfel o simti,decat ca la 20,cand e mai degraba ceva firesc.So,respectele mele😉

    Sa te bucuri de vacanta,de familie,de diploma! :)Si mult succes!

  16. Bravo! O reusita minunata! Ma bucur pentur tine si pentur voi toti.

  17. Da, cred ca din cauza stresului si emotiilor mi-a fost rau…Sa stii ca te-am citat azi cand vorbeam cu una din profele mele la ceremonie, cum ca „nimic nu se obtine usor in viata, ca trebuie sa lupti pentru fiecare castig”.

    Te pup si eu!

  18. Da, cu emotii si peripetii, dar s-a terminat acum totul cu bine. Azi am avut ceremonia, suntem cu meseria in mana🙂.

    Spune ce carti te intereseaza, sau fac o lista? Majoritatea sunt in engleza, din facultati americane.

    Multumesc mult! Te imbratisez, bafta multa!

  19. Oh, dar tare luuuungi au fost! Insa au trecut, acum spun ca repede daca ma uit inapoi🙂.

  20. Multumesc! E a doua. Sunt inginer chimist, cu facultate facuta la timp :)) in Ro. Diploma e recunoscuta aici dar eu voiam laborator, visam sa lucrez in laborator de spital de multa vreme. Visam si in Ro dar acolo erau salariile mici si am ales sa ma reprofilez, fara diploma, in industria textila. Chiar daca as fi avut unde sa lucrez aici in industria chimica, era aiurea…ce sa le spun? Ca eu am diploma de 20 de ani dar nimic experienta? Asa ca am preferat sa imi urmez visul. Chiar daca a durat, chiar daca a fost greu…important e ca acum am ajuns cu bine la final.

    Da, e greu cu copii. Dar pentru mine sa fi fost acasa ar fi fost raiul pe Pamant! Cel mai nasol a fost naveta, privarea de a sta cu ai mei dragi. Au fost luni de zile in care i-am vazut o zi jumate pe saptamana…a fost cumplit. Am vrut sa renunt de nenumarate ori…dar sotul meu mi-a suflat mereu in aripi🙂. El a fost motorul meu.🙂

    Multumesc, asemenea!

  21. Yeah o lista mi-ar placea tare mult, daca mai ai chef sa-ti aduci aminte de scoala lol :)))
    Cum ziceam am citit chestii tare interesante aici la tine si mi-ar placea sa stiu mai mult.
    xo
    Oana_B

  22. Uite o lista asa aleatorie cu cateva din cartile din bibliografia engleza:
    1.Strachan T.& Read A.P.-Human molecular genetics, Garland Science
    2. Wilson, K & Walker, L. 2005. Principles and techniques of biochemistry and molecular 
    biology. 6th ed. Cambridge University Press, Cambridge, 100 s. ISBN: 0­521­53581­6.
    3. Daniels,G & Bromilow,I. 2006. Essential Guide to Blood Groups. Blackwell Publish. 
    ISBN­13: 978­1­4051­5349­2
    4.Guder, W.G., Narayanan, S., Wisser, H., Zawta, B. (2003). Samples: From the patient 
    to the Laboratory. Impact of preanalytical variables on the quality of laboratory results. 3rd rev.edition. Wiley­VCH. 106s. ISBN: 3­527­30981­0
    5. Saladin, K.S., Human Anatomy (2008) 2nd ed. McGraw­Hill Publishing Comp. NY. 
    ISBN 978­0­07­110209­4.
    6. Widmaier, E.P., Raff, H. & Strang, K.T. 2008. Vanders Human Physiology, The 
    Mechanism of Body Function. 11th edition. MacGraw­Hill Publishing Company. New 
    York. ISBN 978­0­07­128366­8
    7. Bauman, R.W. 2007. Microbiology with diseases by taxonomy. Benjamin Cummings. 
    ISBN 0321396227, ISBN10: 0321396219, ISBN13: 9780321396211.
    8. Abbas, AK, Lichtman, AH, Pillai, S., 2010, Cellular and molecular
    immunology, Saunders Elsevier
    9. Junqueira, L. C. & Carneiro J. Basic histology. McGraw­Hill Publishing Company.New 
    York
    10. Widmaier, E. P., Raff, H. & Strang, K. T. Vander’s Human Physiology, The 
    Mechanisms of Body Function. McGraw­Hill Publishing Company. New York
    11.Alberts, B., Johnson, A., Lewis, J., Raff, M., Roberts, K., Walter, P. 2007. Molecularbiology of the cell. Garland Science 5th ed. ISBN: 978­0­8153­4106­2. 1268s.
    12. Wilson, K. & Walker, J. (2007) 6th ed. Principles and Techniques of Biochemistry and 
    Molecular Biology. Cambridge University. ISBN 978­0­521­53581
    13. Victor Hoffbrand, Paul Moss, Essential Haematology. Are si site: http://www.essentialhaematology6.com/default.asp

    Cam astea sunt Oana in mare. Am avut si carti in suedeza.

  23. You're the best <3 , mersi mult de tot, mi-am notat lista pupici xo
    Oana_B

  24. Cu mare placere! Sa iti foloseasca.🙂

Lasă un răspuns

