6 comentarii

zilele trec…

…asa pe nesimtite. Sau pe simtite dar prea repede. Daca va gandeati ca ce ocupata eram cand mergeam la Kalmar, faceam scoala, invatam pentru examene, scriam rapoarte de laborator, apoi va pot spune ca aveam muuuult timp liber atunci. Aveam timp pe vapor, in port, acolo departe de ai mei, in majoritatea timpului singura, in camera. Aveam timp de scris, berechet. Culmea ca aveam si inspiratie si ce scrie. Acum n-am nici timp, nici inspiratie. Caci despre ce as scrie? Cum e la munca? Pai e normal, e bine, e mult cateodata, invat lucruri noi inca zilnic, doar abia am inceput munca adevarata de doua saptamani.

Ce imi place tare mult e ca noi ne facem singuri programul de lucru, cu cateva luni inainte. Avem un program pe computer pe care il accesaeaza fiecare, cu un nume si o parola, intra fiecare in contul lui si isi pune acolo zilele si orele cum vrea sa lucreze. Pentru ca eu am lucrat deja seri si weekenduri, am obligatia sa imi pun cateva seri in cursul unei luni si minim doua sambete sau duminici, sau o sambata si o duminica (astea sunt doua ture, eu am ales pana acum numai dupamese, urasc sa ma trezesc dimineata devreme, in weekend se incepe la ora 7 dimineata). Programul pe computer e asa facut incat iti spune cate ore mai ai de luat intr-o luna, daca ai depasit orele de lucru lunare programate si cu cat, musai o zi libera dupa un weekend, daca nu o vrei nu-i bai dar trebuie sa iti iei o zi libera in cursul saptamanii. Dupa o seara lucrata la fel. Sistemul asta se numeste Flex. Mie mi se pare comod, imi organizez eu timpul cum vreau. Mai apoi, sunt doua tipe care se ocupa de adunarea programelor fiecaruia dintre noi (sunt colege cu noi dar au timp dat separat ca sa faca asta). Se face o lista cu programele de lucru a fiecaruia si se pune afara in camera unde luam pauzele de cafea si de pranz. Acolo aflam turele lipsa, sau daca sunt mai multe persoane pe o tura de seara de ex. (serile se lucreaza in doi, noptile doar unul). Si se fac modificari, fiecare se uita ce ture ar putea lua si la ce ar putea renunta, astfel incat sa fie OK pentru toti. De sarbatori se inscrie cine vrea voluntar, iar daca nu e nimeni pe vreo tura, se trage la sorti din cei care nu au lucrat de acea sarbatoare de mai mult de cinci ani. Sistemul asta functioneaza de ani de zile aici in laborator, e OK. Nu peste tot e asa, in Västervik de ex. nu e asa, fiecare isi primeste programul facut de cineva. La intrare si iesire de pe tura, tragem cardul cu care intram si in laborator, pe un sistem aflat pe coridor, iar timpii trebuie sa „puste” cu cel din sistemul unde ne punem programul. Doar cei angajati permanent au cont in program si se ponteaza cu cardul. Eu pana acum scriam orele lucrate pe niste fise, sefa le semna si luam salarul o luna mai tarziu. Acum iau salarul in avans, doar garzile (serile si weekendurile, ceea ce se plateste in plus fata de orele normale) le iau o luna mai tarziu.

Imi place mult cand sunt de dupamasa si avem de lucru pe banca de sange, de facut teste de verificare a grupei de sange si a anticorpilor pacientilor, apoi eliberarea de sange pentru transfuzie, eventual teste de compatibilitate intre pacient si donator (daca pacientul are anticorpi), grupari de sange acute, in caz ca pacientul nu e de pe insula sau nu a fost niciodata pacient la banca de sange.

Probabil e plictisitor ce spun eu pe aici, dar chiar nu am altceva despre ce vorbi…daca e mai interesant ca ieri am facut prima baie in Marea Baltica, atunci va spun si asta🙂.

O saptamana frumoasa va doresc!

PS. Saptamana viitoare e Saptamana Medievala si o sa revin probabil cu fotografii.

6 comments on “zilele trec…

  1. Mie mi se pare f interesant. Pacat ca deja fac o formare, ca ma pasiona sa fac ce faci tu. Ii puteam da un sens fac de chimie. Plus ca mi se pare mai fain laboratorul decat probleme de sanatate mintala.
    Mihaela

  2. da, e legat de chimie, dar prea putin de chimia industriala ce am facut-o eu. Insa imi place mult mai mult ce fac acum. Chiar e interesant.🙂

  3. Nu e plictisitor deloc.
    Gasesc munca de birou plictisitoare , atat.
    Recoltari nu faceti voi, nu veniti in contact cu pacientul?

  4. partea de recoltari tine de laborator, sigur. Acolo lucreaza doua persoane, amandoua asistente de meserie. Una din ele are si alte responsabilitati si cand ea e plecata de la prelevare si face altceva, o inlocuieste cineva din laborator. Am povestit eu pe blog ca la scoala am avut practica la un dispensar, pentru ca e obligatoriu sa stim sa recoltam sange, iar pentru lucrarea de diploma, am recoltat eu de la colegii mei. Nu toti care lucreaza in laborator vor sa lucreze si la recoltari, dar majoritatea da. In plus, in fiecare zi e o persoana, mereu cineva din laborator, care e in plus pe recoltari. Persoana asta inlocuieste pe rand pe fetele care lucreaza pe recoltari, in timpul pauzelor si a pranzului, mereu trebuie sa fie doua persoane la recoltari, plus cineva care e „resurs”, adica suplimentar. Uneori ne suna de pe sectii ca nu pot recolta de la pacienti, sau capilar cica e mai complicat si noi sunem obligati sa mergem sa recoltam. Persoana asta, care e resurs pe recoltari face asta.

    O sa invat si eu pe recoltari, peste doua saptamani incep🙂

  5. Na, stai linistita! Bine ca ai terminat scoala, lucrezi, ce-ti pasa…Eu acum incep nebunia, cu naveta la Kristianstad, la biolog. Daca iti amintesti, au uitat sa imi echivaleze bio, chimia si fizica. Am rezolvat, am intrat la genetica si m-am razgindit. Biodiversitatea si comunicarea mi s-au parut mai de viitor. Raluca

  6. Da, dar e greu de spus in cuvinte ce au insemnat astia 3 ani pentru mine, foarte greu. Inca ma apasa, rau de tot…dar tot asa as face daca ar fi sa o iau de la inceput… Mult succes Raluca!

Lasă un răspuns

