2 comentarii

mai (si) gatesc

Mai rar acum, mama e la aparat🙂.

Vineri am mancat prima data la serviciu lemon curd facut in casa, cu biscuiti (facuti tot in casa). O colega de-a noastra a fost harnica si dornica sa imparta cu noi munca ei. Mi-a placut atat de mult ca eram in stare sa mananc lemon curd asa gol, caci biscuitii se terminasera🙂. Am googalit dupa reteta si azi am executat-o si eu. Biscuitii i-am cumparat, ca nu am nici timp nici rabdare de asa ceva.

Asadar: 3 lamai organice, 100 g unt, 3 dl zahar, 2 oua si 2 galbenusuri, 1 lingura amidon de cartofi (sau porumb). Se amesteca sucul de la doua lamai, 50 g unt si coaja rasa de la cele trei lamai cu zaharul si se pun pe foc sa fiarba 1 minut. Se ia vasul de pe foc si se adauga sucul de la o lamaie amestacat cu lingura de amidon. Ouale si galbenusurile se bat cu mixerul pana se fac spuma si se toarna incet, amestecand continuu peste sucul fiert din lamai si zahar. Se pune pe baie de apa (sau pe foc mic de tot, la mine a mers asa dar e riscant sa nu se branzeasca) si se fierbe amestecand continuu pana se ingroasa ca o crema (ca 10 minute). Se adauga restul de unt si se amesteca pana se topeste. Se lasa la racit si se tine in frigider. E delicios!

IMG_3245

2 comments on “mai (si) gatesc

  1. Buna! Nu stiu cum e cu lemon curd-ul asta, dar mi-am amintit ca ai pus niste cirnati in pod… ai gasit solutie pentur afumarea lor?

Lasă un răspuns

