Lasă un comentariu

cum am ajuns la kundaliniyoga

Nu prea citisem multe despre yoga pana acum. Am incercat o data yoga la sala de antrenament la care merg si a fost tare greu, am zis ca nu e de mine. Am mai facut yoga pe wii si a fost mai usor dar de o vreme am uitat de ea.

Cand au inceput problemele cu starea mea poststres si nu stiam daca am o problema de sanatate sau nu (reala adica, organica) am inceput sa citesc despre simptomele ce le aveam si am ajuns, printre altele la IBS (Irritable Bowel Syndrome) sau pe romaneste colon iritabil. Si din una in alta, am ajuns si la cauzele ce agraveaza boala, stresul. Iar de aici mai departe, la metode de diminuare a stresului, am citit povesti ale persoanelor care au reusit sa mentina in frau simptomele de IBS. Si asa am ajuns la yoga. Dar nu la poweryoga (asa se numeste yoga cea de la salile de sport) ci yoga care combina meditatia cu anumite miscari, pozitii. Asa am ajuns sa caut ceva yoga la noi in oras care sa fie…altfel. Diana era si ea pusa pe cautari si a gasit un curs aproape de casa.

Am avut noroc sa fie exact inainte de inceperea unui nou curs si acum 4 saptamani am inceput kundaliniyoga la centrul Chandra KY (imi pare rau ca nu au si in engleza, poate merge tradus cu google translate pentru cei interesati). Am citit pe site-ul lor, apoi pe net cu ce se „mananca” si mi-a placut. Ma simt bine de cand fac yoga si nu fac numai o data pe saptamana ci am inceput sa ma trezesc dimineata cu 10 minute mai repede si sa dedic aceste 10 minute pentru a face cateva exercitii de respiratie si cateva pozitii si miscari care mi-au placut la curs. Fac asta in timp ce mi se „face” solutia de aloe vera pe care m-am obisnuit sa o iau in fiecare dimineata pe stomacul gol, dupa yoga si inainte sa mananc micul dejun si sa beau cafeaua. Un start excelent si zau ca nu mai simt apasarea aceea ce o simteam inainte.

Am avut la munca ocazia sa testez respiratia yoga si m-a ajutat. Un conflict cu o colega in urma caruia m-am furisat in baie sa…plang. Si in loc sa fac asta m-am trezit ca incep sa inspir si expir adanc, cum am invatat la yoga, cu ochii inchisi. Dupa cateva minute eram calma si senina, desi suparata. Dar imi trecuse starea de nervozitate si agitatie. Si de atunci am mai folosit metoda🙂.

Iata ce am gasit pe net, e aproximativ ce facem noi la curs, desi cursul nostru dureaza o ora jumate.

Intre timp mi-am luat si o carte de bucate ayurveda, m-am bucurat ca am gasit retete de mancare indiana ce am mancat in India.🙂

Lasă un răspuns

