6 comentarii

schimbare de planuri

Va spuneam intr-un post precedent de Waranmottagning. Ar fi trebuit sa incep saptamana asta. Sefa insa a schimbat putin planurile, a spus ca e mai bine sa incep sa invat pe prelevare de sange (stiti si voi, acolo unde merge lumea sa i se ia sange pentru analize) inainte de Waran. Ca in cateva saptamani vin candidatii la joburile de vara si va fi inghesuiala mare, asa incat noi astia rutinatii sa fim deja „in pita”. Voi incepe pe Waran undeva dupa vacanta de Paste.

Ideea e ca fiecare persoana din laborator sa fie invatata pe prelevare de sange, ca sa putem ajuta pe cele doua persoane care lucreaza permanent acolo. Ori ca e multa lume in sala de asteptare, ori in timpul pauzelor de cafea (doua de cate 30 minute) si a pauzei de pranz (tot de 30 minute). De obicei trebuie sa fie doua persoane pe prelevare in permanenta, daca e cineva rutinat poate ramane singur. Avem sonerii la care sa sunam daca se intampla ceva neasteptat si atunci vine personal in ajutor din laborator.

Azi a fost prima mea zi pe prelevare de sange. Unul din pacienti pe care l-am crezut pierdut din prima, a intrat gesticuland nervos „mi-e frica, mi-e groaznic de frica!” si am zis asta sunt, nu reusesc eu sa ii iau sange…a fost cel mai cuminte si linistit pacient. Cand i-am zis ca e gata, nu i-a venit sa creada. Nu i-am spus ca a fost prima mea zi, sa nu-l dezamagesc🙂. Am mai avut doi pacienti (amandoi barbati) la care le-a venit sa lesine, iar eu nu mi-am dat seama de cat de concentrata eram pe venele lor si pe ce am eu de facut. Noroc cu tipa care era supervizoarea mea azi ca i-a vazut albindu-se la fata si a salvat situatia. Pe o batranica am intepat-o de trei ori, apoi colega mea inca o data ca pana la urma sa ii iau sange din deget. Ea a fost cea mai rezistenta si rabdatoare.🙂 In rest au fost cuminti, cu vene bune si degete calde🙂.

Maine sunt doar ajutor (resurs cum se spune la noi) dar tot am nevoie de pumni stransi. Voi fi singura deja, pe picioarele si mainile mele cum se spune. Stiu ca de ceea ce ti-e frica nu scapi, dar totusi as vrea sa capat ceva experienta pana sa imi lesine cineva pe scaun🙂.

Zile frumoase sa fie!

6 comments on “schimbare de planuri

  1. Toate zilele sa fie frumoase!Bafta!

  2. noroc si de la noi!
    Probleme tot pot aparea. . Incearca sa fii calma, sa poti sa vezi si solutiile, si mai ales la cine sa apelezi rapid:D.

Lasă un răspuns

