2 comentarii

scoala in Suedia, cl.5-a, scrisoarea saptamanii

Hej!

Saptamana ce a trecut a inceput cu lucru manual, matematica si engleza. La engleza am citit despre bolile copilariei, ca oreon si varicela. La matematica am continuat sa lucram cu tabele, diagrame si cu tabla inmultirii. Marti si miercuri elevii au continuat cu filmele. (nota mea: fac filme singuri, pe tablete, la scoala. Pe tabletele scolii. Ei trebuie sa faca scenariul si apoi sa conceapa filmul, sa filmeze, il vor prezenta in fata clasei. Lucreaza in grupuri de 3-5).

Joi am fost sa invatam cum se salveaza de la inec, la piscina Solberga. Am mancat pranzul la scoala Solberga si totul a mers conform planului. (nota mea: au avut pana inclusiv semestrul asta teste la inot, trebuie sa stie sa inoate fara sa se opreasca 250m bras si 50 m spate. Toti copiii au trecut testul in octombrie si acum invata sa salveze de la inec. Cu papusi, apoi unii pe altii, imbracati, va fi si test in clasele mai mari, dupa ce exerseaza de mai multe ori. Au invatat pana si HLR, acel CPR in engleza, pe papusi).

Am vazut Lilla Aktuellt (stiri pentru cei mici), am vorbit despre guvern si parlament, despre alegerile anticipate (nota mea: stiti de criza guvernamentala suedeza). Am citit despre Marea Baltica si am vazut un film despre acelasi subiect. Cand ne uitam la filme ne antrenam sa luam notite in acelasi timp, asta am facut si saptamana asta. Am vazut si un film despre cum pomii stiu ca e toamna pentru ca suntem acum in mijlocul materiei Biologia Europei.

Textul saptamanii la istorie a fost despre Fernão de Magalhaes, care in septembrie 1519 a calatorit la vest de Spania catre India si a fost primul care a facut turul lumii cu o ambarcatiune.

Pana si noi calatorim mai departe, cu spectacolul nostru de Lucia (trenul de Lucia :)). Vor fi trei reprezentatii. Daca nu puteti sa veniti cand e prezentarea pentru parinti, joi seara, mai sunt doua posibilitati, vineri. Atunci vom avea una la ora 9 si una la 9.50 pentru elevii din scoala. Amintiti-le copiilor sa repete textele pentru reprezentare.

Saptamana viitoare:

10 dec.: Lectie la engleza despre Lucia. De citit, scris traducerea textului si invatat cuvintele noi

10 dec: Mate-tabelul inmultirii cu 8

11 dec: elevii se aduna la ora 18:00 in sala de mese. La 18.30 e Lucia pentru parinti in sala de mese.

Weekend placut!

M, L si S

2 comments on “scoala in Suedia, cl.5-a, scrisoarea saptamanii

  1. oh wow! am descoperit acest blog din intamplare, si sunt uimita doar citind acest articol! Abia astept sa vad ce se mai ascunde in trecutul lui!

    daca n-ar fi vremea aia oribila, in Suedia cred ca m-as muta …❤

Lasă un răspuns

