3 comentarii

scoala in Suedia, cl.5-a, saptamana 50

Hej!

Ce lungi si intuncate sunt noptile de iarna! Chiar si zilele!

A fost o saptamana plina in evenimente. Am sarbatorit Lucia (de trei ori!) si am mers mai departe in concursul Noi cei din a 5-a. Din 35 de clase de a 5-a noi cei de la Terra Nova am fost printre cele mai bune 8 clase! Concurentii sunt Filip si Hanna iar ca rezerve sunt Silvia si Elon.

Miercuri saptamana viitoare in 17 dec la ora 16 cei 4 elevi vor merge la Radio Gotland ca sa fie impartiti si sa vada cu cine se vor „lupta”. (concursul e cu tot felul de intrebari, de stiri, cunostinte generale)

Altfel am continuat sa citim despre Gustav Vasa si cum ajutat de Olaus Petri a devenit rege chiar si asupra bisericii si tinuturilor. La matematica am terminat capitolul cu diagrame si tabla inmultirii de repetat iar la engleza am citit despre Lucia. pentru saptamana viitoare e un text despre Craciun. Elevii trebuie sa citeasca textul si apoi sa scrie 5 intrebari la care sa raspunda.

La biologie am vazut un film despre simturi si la fizica am continuat sa vorbim despre putere. (banuiesc ca electrica :)).

Vineri, 19 dec e ultima zi de scoala si elevii termina la 12.30. Semestrul de primavara incepe in 8 ianuarie 2015.

Weekend frumos pentru elevii speciali care au fost atat de buni la Lucia (nota mea: am primit si o scrisoare de la directorul scolii cu laude, de cat de buni au fost) si parintilor lor!

M, L si S

Si eu inchei cu doua fotografii de la Lucia

10847854_10152862566532910_7843907159926467246_n IMG_2394

3 comments on “scoala in Suedia, cl.5-a, saptamana 50

  1. eu acum vad ca scoala reincepe pe 8 ianuarie.
    Intrebare: ce solutii au parintii suedezi care lucreaza pe 20 decembrie pana pe 7 ianuarie?

    • Este Fritids-ul, afterschool in engleză. E deschis pe toata perioada vacantelor, inclusiv toata vara. E închis numai in zilele cu roșu in calendar. Insa trebuie sa ai copilul înscris acolo in timpul anului, altfel nu il primește. Pentru ca înseamnă ca ai o soluție pentru copil ( rar este aici așa ceva, bunicii nu stau cu nepoții. Dar poate ca mama sau tata sa stea acasa cu un bb si atunci copilul nu are nevoie de Fritids). Insa părinții care lucrează, toți își înscriu copilul la Fritids in timpul anului.

      Si Silvia si Diana au fost la fritids. Diana pana a terminat a 6-a, de la a 7-a in sus nu mai e. Silvia pana anul asta in Ianuarie, a fost mama pana in Aprilie aici, apoi s-a descurcat singura.🙂

  2. Primim si noi scrisoare de la scoala, o fi o moda:). Dar eu ma bucur, aflu ce mai face mandra pe la scoala, ca ea nu zice!
    V-au dat voie sa ii pozati? La noi anul asta au fost foarte atenti, sa nu ajunga copiii pe net!
    Te imbratisez, sarbatori cu bucurie sa aveti!

Lasă un răspuns

