14 comentarii

dulce de duminica

In general fac ceva dulce la sfarsit de saptamana…daca ma timp si chef. Cu primul sunt mai in criza. Daca primul e DA atunci vine si al doilea la fel. Azi n-am citit nimic spre rusinea mea, insa am canalizat timpul si cheful spre mancare, emisiuni la TV, bloguri si prajitura. V-o arat mai jos si va dau si reteta tradusa, pentru ca e foarte usor de executat si minunata pentru zile de toamna-iarna.

Prajitura se numeste MUMS med lyxtopp adica un fel de YAMIIII cu crema top delicioasa 🙂

DSCF7468Ai nevoie de:
-pentru blat: 225 g unt, 3 oua, 4 dl zahar tos, 6 dl faina, 1/2 dl cacao, 1 lingura zahar vanilinat, 1 lingura praf de copt, 2 dl lapte
-pentru crema top: 100 g unt, 5 dl zahar pudra, 1/2 dl cacao, 1 lingura zahar vanilinat, 2 linguri jumate de cafea tare(daca e pentru copii mai mari sau adulti, se pot pune 2 linguri jumate lichior de cafea. Eu nu am avut dar oricum nu puneam, pentru copii)
-pentru ornat: bombonele mici colorate, nuca de cocos macinata sau orice doriti.

Cum faci:
1. pune cuptorul la 200 grade celsius
2. Topeste untul si lasa-l sa se raceasca. Bate ouale cu zaharul pana devin albe si spumoase.
3. Amesteca faina, cacaoa, zaharul vanilinat si praful de copt. Amesteca-le cu ouale batute, alternand cu laptele si untul. Toarna aluatul intr-o tava dreptunghiulara. Coace in partea de jos a cuptorului cca 15 min.(Depinde cat e de mare tava…a mea a fost mai mica si blatul mai gros, asa ca a necesitat coacere timp de 25-30 min. Eu recomand verificarea coacerii cu metoda „scobitoare”). Lasa-l sa se raceasca.
4. Crema toping: Topeste untul. Ia vasul de pe foc si amesteca zaharul pudra, cacaoa si zaharul vanilinat. Adauga cafeaua si lichiorul. Intinde crema pe blat. Atentie! Blatul trebuie sa fie rece, altfel crema se topeste si curge. (eu nu am avut rabdare si vedeti in foto cum e…)
5. Orneaza dupa plac. Taie in bucati.

Pofta buna!

14 comments on “dulce de duminica

  1. Arata extrem de delicios!Zau ca-mi ploua in gura…..:)

  2. Arata bestial! Am patit exact ca Ana!

  3. Vai ce bine arata Salmi! E suedeza? O fac si eu!

  4. Deja mi-ai facut pofta:D Deci nevasta o sa aiba de treaba .. 😀

  5. intradevar prajitura arata bine ……..dar sa-mi spune si mie cineva 4dl de zahar ce masura este asta?

    • In retetele suedeze se foloseste dl in loc de g. Ca sa masori un dl de zahar(sau orice altceva) folosesti un pahar gradat in dl. Simplu ca bunaziua! 🙂

Lasă un comentariu