16 comentarii

17 grade, la umbra

Asa a inceput ziua de azi. La soare nu va pot spune cat a fost, pentru ca soarele s-a aratat fix pret de cateva minute, atat cat sa nu uitam ca e si el pe dupa perdeaua de nori. Si daca dimineata a tinut-o intr-o ploaie, din aceea torentiala, dupa pranz a ramas innorat dar se vedea ca nu mai ameninta nimic de sus.
Ne-am lasat condusi de Silvia sa exploram imprejurimile si am mers in apropiere intr-un loc unde a gasit ea ceva fosile cand a fost cu scoala. Nu stiu daca va amintiti, dar eu am mai spus ca Morgan e ceva corcitura cu caine :). Nu am putut pleca de acasa fara el, ne-a insotit credincios tot drumul, desi era departe de casa si sincer am avut si emotii ca se pierde si nu mai gaseste inapoi. Da’ de unde! A fost codita dupa noi, a trecut si strada(noroc ca nu veneau masini, e o zona unde circula numai cei care locuiesc acolo). Si brusc ne-am dat seama ca avem o zona preferata la malul marii unde sunt fosile. Zis si facut. Am plecat intr-acolo dupa ce am trecut pe acasa. Si am vazut ca mi-au inflorit zambilele. 🙂
Locul se numeste Lummelunda. E locul unde exista o pestera de calcar (pentru cei care nu stiu suedeza, exista in stanga paginii posibilitatea de a alege textul in engleza), apoi un parc cu narcise si locul unde a fost prin anii 1800 un parc industrial. Existau printre altele o fabrica de prelucrare a fierului, o fabrica de textile si o moara. Asta incepand cu anii 1600 cand locul a inceput sa fie exploatat, pentru simplul motiv ca acolo curge un rau…Fabricile astea nu mai sunt in picioare, doar cateva cladiri din anii 1800 si ulterior, unde acum sunt magazine de fierarie(suveniruri), un restaurant si un butik de suveniruri plus locul de cumparat bilete pentru pestera. Noi am parcat mai jos, asa ca nu am apucat sa fotografiez cladirile. Poate cu alta ocazie. Drumul prin parc duce unde altundeva decat la…mare 🙂 ca toate drumurile de pe Gotland. Acolo e locul unde in 10 minute gasesti cateva zeci de fosile. De departe ne-a intampinat mirosul de mare, de alge, atat de placut…

Si ca de obicei, va las in compania catorva fotografii, sper sa va placa…la sfarsit vedeti colectia de fosile adunata in seara asta.

16 comments on “17 grade, la umbra

  1. Sunt superbe fotografiile si locurile!!! Sa nu spun de fete!!!!

  2. Superbă plimbarea! Pădure, flori, melci, râu, pietre, fosile, mare, companie plăcută, relaxare … ce poate fi mai frumos? Mulţumim că împărtăşiţi cu noi toate acestea. Pupici şi cât mai multe plimbări plăcute vă dorim!

    • Asa e Anda, ne bucuram ca niste copii de primavara, chiar daca nu e soare pentru noi e suficient sa iesim la aer…
      Multumim, pupici si voua.

  3. Minunat….imi place maxim si nu am cuvinte sa exprim incantarea de a vedea asemenea peisaje…sunt incurabil indragostita de natura , e clar! 😀
    Morgan e simpatic 😀 si Silvia e o nazdranava…Diana m-a lasat cu gura cascata cat e de frumoasa…Sa va fie de bine! Si sa aveti un weekend minunat!

    • Pai se vede din plimbarile voastre ca sunteti indragostiti cu toii de natura, sunt si in Ro destule de vizitat si vad ca tineti cont de ele, ma bucur mult de acte ori descopar cate un loc nou pe care il impartasesti cu noi.

      Multumesc mult de complimente, un we la superlativ si voua!

  4. Totusi, va invidiez. Pentru Suedia si pentru insula voastra frumoasa. Ma gandesc sa lansez prin blogosfera o chestie: locuinta de concediu la schimb. Poate doar asa sa ajung sa ies prin lume in conditiile astea de criza…. M-a intreb insa cine face schimb cu noi?!

    • Cesak sunt sigura ca si la voi sunt locuri frumoase, natura trebuie sa fie si la voi la ea acasa, ca doar locuiti intr-un orasel…noi avem avantajul cu marea dar ne bucuram acum de ea pana nu napadesc turistii(care deja au incepuyt sa vina). In iulie e nebunie pe plaje, in august se mai rareste dar si raceste afara…asa ca tot la inghesuiala stai ca sa prinzi vreme buna.

  5. […] sunt recunoscator că exist și disperat că va veni o vară în care nu voi mai putea să urmăresc cum înnegrește lumina chiparoșii la amiază, nue […]

  6. Cat de frumos poate fi!

  7. Sunt superbe pozele tale! M-au purtat pe urmele voastre, pas cu pas! Frumoasă şi deconectantă plimbare, chiar dacă a fost întreprinsă, în cazul meu, doar prin intermediul blogului tău! :)) Pupici mulţi!

  8. Nu mai zic de poze ca sunt super, ca ti s-a tot zis, dar zic de text: suuuuper! Asa-mi place sa iti citesc blogul….. e ca o portie zilnica de buna-dispozitie. Cand nu scrii intr-o zi, sau scrii un text mic pe fuga, am asa o senzatie de ” oare ce s-o fi intamplat”?….

    • Multumesc de aprecieri! Uneori iau si eu pauze de inspiratie si respiratie :). Stii vporba aceea…mai rarutz ca-i mai dragut. 🙂
      Zilele in care nu scriu sunt de obicei zilele in care lucrez. Acum ca am terminat cursul de genetica sunt mai libera in mijlocul saptamanii si mai scriu…dar in general scriu cand am ceva interesant, ca sa nu plictisesc auditoriul. 😉

Lasă un răspuns

