8 comentarii

Acasă, in pat

Primul concediu in care mai mult de jumate din el, sunt țintuită in pat. O viroza care se arata putin inca de acasă, m-a pus jos marti.

Miercuri desi racita deja tare, am reușit sa stau oe picioare dar de joi am fost mult mai rau. Sambata am venit acasă, am rezistat eroic.

Amintiti-mi sa nu mai accept sa zburam la 5 dimineata! Dupa ce ca eram cum eram, ne-am trezit la 2 noaptea, sa luam primul avion la 5, al doilea pe la 10 si apoi de la 13 pana la 20 sa ne petrecem timpul in Stockholm. Mai mult in masina ca eu nu eram in stare de altceva.

Lisabona e superba, mi-a fost o ciuda de numai ca așa s-a intamplat. Am reușit totusi sa o vad doua zile jumate. Si votez pentru revenire. Am zis :).

Inca stau acasă, tot in pat. Nu sunt refăcută. In ultimii ani am avut parte numai de astfel de viruși. Nu stiu de unde ii culeg. Si numai eu…

Un comentariu

Sarbatori in deplasare

Sarbatori fericite celor care sarbatoresc Pastele!

La noi e vacanta de Paste si cum Silvia are teste nationale, anul asta a trebuit sa ne organizam vacantele dupa vacantele ei. In iarna am fost plecati imediat dupa Craciun, si ne-am intors in 8 ianuarie, exact la timp pt scoala. Acum plecam iar, saptamana ce vine, de maine.

Asadar la buna revedere. Cu forte noi! La noi e nebunie la job, am lucrat azi si n-am stat mai mult de 10 minute…foarte multi bolnavi.

9 comentarii

Postul Re

Nu, nu voi vorbi despre postul acela in care nu mananci carne pt ca se apropie Pastele. Voi vorbi despre anul care a trecut, pe care il consider anul meu Re.

Re de la revenire? Re de la recuperare? re de la regasire? Re de la…?

Oricum as lua-o e un Re acolo. Un Re care a contat. Probabil de asta am stat deoparte de blog. Era prea mult, prea adanc, prea complicat.

Despre noi, sunt multe de zis. Un an trece repede dar se intampla multe.

Silvia e in ultimul an la scoala la care merge de 7 ani. In august va incepe la o scoala noua, pentru trei ani, inainte de liceu. Am avut multe, multe discutii despre scoala asta. Noi am fi dorit sa mearga la scoala din zona de nord a orasului, populara acum cativa ani pentru rezultatele bune. Insa ea, ea isi dorea cu ardoare inca de acum trei ani, sa mearga la scoala din zona de sud, care e mai aproape de noi si unde merg colegii ei. Am fost chemati la ziua portilor deschise pentru parinti si am zis sa ii dam o sansa. Scolii si Silviei. Si am ramas surprinsi, la modul placut de felul in care ne-a fost prezentata scoala, de rezultatele pe care le-au obtinut in ultimii ani. Si am ramas ca se va face cum doreste copila. Speram acum sa fi luat decizia corecta.

Din august anul trecut a devenit inchiriatoare de cal. Stiu, suna ciudat, dar asta e. Platim pt un cal care e in grija Silviei. E un cal care e de la scoala de calarie, ea are obligatia sa il calareasca de cel putin trei ori pe saptamana, din care o ora e inclusa in antrenamente. Plus are o zi pe saptamana (am ales vinerea) cand are in grija toti caii, sa le dea sa manance si sa le faca curat, impreuna cu inca trei persoane. Si tot al treilea weekend o zi de sambata sau duminica, are o zi intreaga la stall (grajd?). Sunt multe avantaje ale acestui inchiriat, a evoluat mult in perioada asta in privinta calaritului si al organizarii proprii, chiar daca mai trebuie sa tinem si noi evidenta, dar e normal, pt un copil de 12 ani jumate.

Diana e pe drum spre casa, chiar in avion acum. A fost plecata cu cea mai buna prietena a ei, pt 5 saptamani, intr-un tur pe cont propriu in Thailanda, Cambodgia si Vietnam, au colindat pe insule mici, frumoase, in orase mari si aglomerate, s-au imbolnavit, s-au vindecat si per total cred eu ca a fost o experienta fantastica.

Noi….noi ocupati cu Winston. Am facut 10 saptamani de antrenamente cu el, sa il educam. 🙂 Acum lasam sa se sedimenteze ce a invatat si ce am invatat si poate in toamna, mai mergem la cursuri.

Fullt upp cum ar spune suedezul. Adica ocupati pana peste cap. Cu viata. 🙂

Voi Re(veni).

8 comentarii

No news, good news!

S-a așternut serios praful pe blog si intenționez sa il șterg. Pe praf, nu pe blog :).

N-am mai scris pentru ca nu mai sunt atat de multe de scris, postările mele vor fi mai rare, lucrurile au intrat pe drumul lor, jobul merge inainte si imi ocupa, ca tuturor de altfel, cam 75 % din timpul de peste zi.

Noutatea e ca din Octombrie avem un nou membru in familie, un Corgi Welsh Pembroke care ne ia aproape tot timpul nostru liber. Noroc ca suntem 3 care avem grija de el, uneori si Diana, putem zice 4. Are aproape 5 luni acum si e cel mai dulce, deștept si activ câine :). E al nostru :).

Nu pot pune fotografii, e plin blogul :). O sa rezolv problema.

Si pentru ca nu voi putea scrie pana anul se înnoiește, va doresc la toti sa fie un an bun, in care sa domine înțelegerea si respectul, empatia fata de cei din jur, indiferent de limba vorbita, sa fie un an in care sa avem sanatate, multă. Si apoi aduce ea restul…

Sa ne revedem cu bine in 2016!

7 comentarii

31 shades of SA12b

Zi de insemnatate azi, ultima zi de „scoala” oficiala pentru absolventii de liceu. Anul acesta cu atat mai speciala pentru noi. Pentru prima data am participat la evenimente de la cap la coada.

Dar sa o iau cu inceputul.

Cum a decurs ziua pentru Diana: La ora 8 am dus-o la o colega acasa (cea la care a fost si stop-ul de la ora 18) unde s-au strans cu totii sa ia micul dejun. La 9.30 au fost jos in port, unde e sala mare a congreselor, Wisby kongresshallen. La ora 10 a inceput in sala mare, ceremonia absolvirii. Ce s-a intamplat acolo stiu numai ei, elevii. Nu au avut acces cei din afara.

Ceea ce stiu de ieri este ca Diana a primit un premiu de 200 de euro, stipendium pentru rezultate bune la invatatura. A aparut si lista in ziar. 🙂

11393172_10153325534017910_8731841775577685749_n

La ora 11 au luat masa de pranz, impreuna, in aceeasi locatie.

La ora 12 a inceput nebunia :). Pe rand, cate o clasa, era anuntata la microfon si iesea in balcon din interior, pe muzica, dansau si isi aruncau sepcile de pe cap, apoi urma un scurt discurs, coborau scarile la noi. Noi, parintii, familia, prietenii, care ii asteptam jos, cu pancarde cu fotografiile lor copii, cu flori, ursuleti, sticlute de sampanie. Cam asa:

11109431_10153325533942910_4769389796710365379_n

IMG_6298 IMG_6313 IMG_6321 IMG_6323 IMG_6329 IMG_6341 IMG_6344 IMG_6345 IMG_6352 IMG_6354 IMG_6357 IMG_6359

31 shades of SA12b 🙂

Asa si-au intitulat ei vagonul la care au lucrat mai mult de o saptamana. O sa il vedeti mai jos, fotografiile sunt ale lor, facute de ei. In prima sunt cei doi diriginti :).

IMG_6363 IMG_6364 IMG_6365 IMG_6366 IMG_6367 IMG_6368 IMG_6369 IMG_6370 IMG_6371 IMG_6372 IMG_6373 IMG_6374 IMG_6375 IMG_6376 IMG_6377 IMG_6379

De aici, dupa ce au iesit toti pe si din balcon, la ora 14 s-au urcat in vagoane si pe muzica cu dj in fiecare vagon, dansand si tipand de bucurie, au mers in parada pana in centrul de est.

Totul foarte bine organizat, cu politie, care insotea parada, circulatie oprita, anuntat din timp in ziare traseul pe care vor merge.

In centrul de est (östercentrum) au fost serviti cu tort, au facut pauza de o ora.

La 16 au plecat pe un traseu mai scurt si de acolo s-au imprastiat, mergand fiecare vagon pe unde au vrut ei, fostii elevi.

I-am prins si noi. 27 de clase am numarat.

IMG_6406 IMG_6409 IMG_6410 IMG_6411 IMG_6413 IMG_6415 IMG_6416 IMG_6419 IMG_6420 IMG_6422 IMG_6423 IMG_6425 IMG_6427 IMG_6429 IMG_6431 IMG_6434 IMG_6436 IMG_6438 IMG_6440 IMG_6443 IMG_6445 IMG_6447 IMG_6449 IMG_6450 IMG_6451 IMG_6452 IMG_6454 IMG_6456 IMG_6458 IMG_6460 IMG_6462 IMG_6464 IMG_6466

La ora 18 la primul stop, am fost si eu prezenta. Acasa la aceeasi familie, unde s-au strans dimineata. O curte mare, insorita, un cort aranjat cu mese si scaune. Mancare comandata, cu siguranta gustoasa, eu n-am mancat. Au fost punctuali, cei care conduc tractorul remorcii sunt tineri si ei, dar regula spune ca trebuie sa fi condus cel putin doi ani ca sa fie acceptati ca soferi.

IMG_4402 IMG_4404 IMG_4410

De aici au plecat iar, sa danseze si sa se distreze. Stopul urmator a fost la ora 21. La ora 22, au oprit vagoanele si muzica.

Distractia va continua. La discotecile sau cluburile din oras.

Va las aici un filmulet in care o vedeti si pe Diana, in camionul de la parada.

O zi lunga pentru toti dar frumoasa tare.

20 comentarii

tinerete, frumusete, final de liceu

Am scris de cateva ori de-a lungul blogului despre evenimentele ce au loc aici in aceasta perioada, cand termina liceele.

Primul eveniment se numeste mösspåtagning si in traducere libera ar fi punerea sepcilor pe cap. In timpul anului tinerii isi comanda sepci de absolvire, neaparat cu numele pe el. Cu doua saptamani inainte de ziua finala are loc acest eveniment, in parcul Almedalen, unde elevii din anul terminal isi pun sepcile pe cap. Le poarta apoi daca doresc pana in ultima zi, cand le vor arunca de pe cap. La propriu. :). Ziua aceea va fi in 5 iunie.

Asa a aratat absolventa mea cu o zi inainte, cand am avut momentul foto in curte 🙂 :

IMG_5589 IMG_5618 IMG_5630

Azi e balul. Spun e, pentru ca e in desfasurare in acest moment. Un eveniment care nu e deloc de neglijat, daca ai un absolvent in familie.

Se aduna toti la scoala pa 14.30, unde se grupeaza cate doi in masini decapotabile. Cuplurile sunt stabilite cu mult timp inainte, stie fiecare exact cu cine si in ce masina va urca. Ei isi aranjeaza soferul si masina.

Alaiul pleaca la ora 15 de la liceu, are un traseu bine stabilit, care e inchis publicului in acest timp. Lumea asteapta pe drum, dar grosul e in parcul Almedalen, unde coboara din masini si se aduna pentru picnic sau pur si simplu pentru a sta cu familia si a face fotografii. Am facut multe, multe fotografii, va las cateva.

IMG_6019 IMG_6024 IMG_6028 IMG_6033 IMG_6055 IMG_6073 IMG_6087 IMG_6091 IMG_6094 IMG_6104 IMG_6110 IMG_6128 IMG_6137 IMG_6148 IMG_6153 IMG_6168 IMG_6191 IMG_6204 IMG_6208 IMG_6212 IMG_6215 IMG_6250 IMG_6261 IMG_6285

Vinerea viitoare revin cu povesti si fotografii de la ultima zi.

4 comentarii

cum a trecut timpul

O luna jumate, chiar o luna jumate de cand n-am mai scris. Ce am facut intre timp? Am sarbatorit anul nou, am muncit o saptamana jumate, apoi am facut bagaje si am luat drumul Thailandei. De data asta am fost in Phuket (mai precis langa, la Karon Beach) si nu stiu daca mai am timp si rabdare sa scriu in blogul de calatorii. O sa ramana aici cateva fotografii si povesti despre ce am facut acolo.

Concediul a fost special, a fost conceput in asa fel incat sa ne adunam cu mama si sora mea, ca sa ii facem cadou mamei calatoria asta, de ziua ei de 70 de ani. Am locuit intr-un penthouse inchiriat de pe homeaway.com, un loc superb ca tot, cu exceptia dealului pe care era amplasat si a drumului extrem de abrupt pe care il aveam de coborat/urcat in fiecare zi.

Apartamentul il gasiti aici. E exact ca in fotografii. Apartamentul e cu scara interioara, jos livingul are peretii din sticla cu vedere la mare, iar deasupra e o terasa imensa, cu dus si jacuzzi, cu aceeasi vedere.

Jos sunt doua piscine comune, cu apa sarata unde ne petreceam diminetile, pentru pranz coboram sa mancam pe strada care ducea spre mare, era plin de restaurante, am mancat aproape in fiecare zi la altul. Iar dupamesele eram la mare, la valuri, la apus…

Ce am facut in rest? Am fost la calarit pe cai, apoi intr-o excursie de jumate de zi sa vedem The Big Budha, Templul Wat Chalong, sa calarim pe elefanti si sa vedem o ferma de albine si un magazin de cashew nuts. Ultima excursie a fost de o zi, pe insulele Phi Phi, pe Maya Beach unde s-a filmat filmul The Beach (cel cu Leonardo Di Caprio), am facut snorkling (prima data cand mi-a iesit perfect, am vazut pesti superbi), si am incheiat ziua pe Bamboo Island, pe o plaja cu nisip aaaalb, si o apa cristal.

Cateva fotografii din acele zile, amestecate. Multi le-ati vazut deja, postul acesta se adreseaza in special celor care nu sunt pe FB :).

IMG_4791 IMG_4796 - Kopia IMG_4799 - Kopia IMG_4810 IMG_4955 IMG_4959 - Kopia IMG_4972 IMG_4983 - Kopia IMG_4988 - Kopia IMG_4990 IMG_4997 IMG_5000 IMG_5003 IMG_5017 IMG_5023 IMG_5058 IMG_5065 IMG_5082 IMG_5092 IMG_5106 IMG_5111 IMG_5132 IMG_5136 IMG_5140 IMG_5145 IMG_5149 IMG_5163 IMG_5178 IMG_5202 IMG_5204 IMG_5230 IMG_5236 IMG_5253 IMG_5257 IMG_5259 IMG_5273 IMG_5275 IMG_5277 IMG_5281 IMG_5306 IMG_5307 IMG_5321IMG_2770IMG_2772IMG_2777IMG_2780IMG_2787IMG_2859IMG_2881IMG_2899IMG_2910IMG_2912IMG_2934IMG_2937IMG_2945IMG_2950IMG_2953IMG_2957IMG_2992IMG_2995IMG_2999IMG_3001IMG_3081IMG_3123IMG_3135IMG_3184IMG_3189IMG_3220IMG_3224IMG_3329IMG_3364IMG_3431IMG_3435IMG_3443IMG_3460IMG_3464IMG_3468IMG_3476IMG_3499IMG_3511IMG_3512IMG_3513IMG_3515

Din pacate cu doua zile inainte de plecare, am simtit ca ma paste o viroza, ma simteam nu tocmai ok, dar am profitat de ultimele bai in piscina si in mare…iar pe drum inapoi deja eram bolnava, cand am ajuns acasa am cazut la datorie in pat, 10 zile a durat pana mi-am revenit. Asta motiveaza (oarecum) absenta mea de aici.

De atunci, iar la job. Si planificam vara. Si iarna urmatoare, ca e mai ieftin acum decat in vara :). Si asteptam primavara, care e aici deja dar nu vreau sa ma las pacalita :). Ca mai poate ninge si in martie. Dar oricum, in 2 luni sigur e aici, nu mai avem de asteptat 6. 🙂 Ceea ce va doresc si voua!

La buna revedere!

Iubiti-va mult! Nu numai azi :).

17 comentarii

nimic special…

…cand un an se incheie. Sarbatorile astea au trecut cu multa munca. Acum astept sa vina noul an si sa treaca primele 8 zile ca sa pot pune punct lucrului si sa plecam. La soare, la mare, la intalniri cu oameni dragi, cu familia marita.

Ca bilant, anul 2014 a fost si usor si greu. L-am inceput cum ne-am obisnuit in cativa ani, cu o calatorie speciala, in India. Cand eu eram cam la pamant cu sanatatea. Psihicul imi juca feste si imi afectase tot organismul. Atunci nu stiam, aveam sa aflu mai tarziu ca totul a pornit de la stres. Surprinzator, desi m-am simtit asa si asa in primele zile in concediu, ca si cum tot stresul si oboseala ieseau atunci din mine, m-am relaxat si m-am simtit minunat la soare si plaja, am trait frumos si simplu zilele acelea, pe care le tin ca un balsam la suflet. India m-a schimbat cumva, calatoriile te schimba fara sa vrei. Descoperi lumi altfel, construite pe alte principii decat lumea ta. Descoperi oameni ca tine, simpli dar bogati sufleteste. Si te imbogatesti si tu. De la ei.

Apoi m-am imbogatit profesional, dupa ce m-am linistit ca sanatatea mea e in parametri cat se poate de normali. Si cand psihicul a inceput sa se vindece. Am evoluat intr-o directie interesanta si restransa in laborator, care imi place si cred ca mi se potriveste. M-am obisnuit sa vorbesc si cu lumea la telefon, desi tare greu a fost. Ca una e sa vorbesti cu asistente cu care vorbesti acelasi limbaj, medical, si alta cu oameni simpli, majoritatea in varsta, carora trebuie sa le explici pe limba lor despre medicamente, boala, tratament si cum urmeaza sa ii controleze medicamentul intreaga viata dar ca se poate trai aproape normal cu el. Am evoluat mult si in prelevare de sange, ceea ce acum un an era mult departe de ceea ce imi doream. Dar in viata ajungem sa facem lucruri ca asa „trebuie”. Surprinzator e cand viata te ia prin surprindere si ajunge sa iti placa ceea ce ziceai timp de 40 de ani ca tu…niciodata! 🙂 Desi am zis mereu „never say never!” Am mai invatat o lectie.

Si din nou a venit o imbogatire, o recapitulare dar vazuta cu alti ochi. A fost America, redescoperirea ei, descoperirea ei cu alti ochi, cu alt suflet. Cred sincer ca fiecare calatorie aduce ceva in sufletul meu. Ceva se modifica, se schimba, se imbogateste. Ma simt mai „eu” de fiecare data cand ajung acasa si ma gandesc la trairile si simtirile din calatorii.

Apoi a venit toamna, cu trairi multe, cu acel sentiment de mama de copil major, caruia trebuie sa ii dai libertati dar pentru care iti faci in continuare aceleasi griji ca si in zilele cand abia incepea sa mearga, cand iti era frica sa nu cada, sa nu se loveasca. Doar ca acum mersul intre adulti e mult mai serios si o greseala e mult mai grava decat „buba” luata la o cazatura. Nu mai tarziu de alaltaieri si ieri cand m-a tinut cu sufletul la gura in drumul ei spre Thailanda, singura. Cu schimb de avioane, asteptat in aeroport 10 ore, luat alt avion, apoi bus, feribot, pana la destinatie. Acum e acolo, e la o prietena, pana ajungem si noi si ne reintalnim. Sa mai petrecem un concediu impreuna. Imi plac concediile :).

Cum maine lucrez, apoi gatesc si ma pregatesc sa merg la petrecerea de Revelion, o sa imi permit sa va urez tuturor inca de azi, sa aveti un an 2015 plin de tot ce va doriti. Sa petreceti frumos, sa mancati cu masura si sa beti cu paharul, sa intrati in anul nou cu optimism si veselie. Sa ne fie un an bun, frumos, sa creasca si sa ne bucure.

La multi ani dragii mei!